Monday, March 28, 2011

2 hari yg lalu

Korang buat ape eh 2 hari yang lepas? Ada sms dari Cik Endun kata manicure & melenturkan urat..wah, best best..jeles dengar.. Saya plak awal2 pagi sabtu dah turun pegi intebiu... nebes jugak..nasib bek sampai sana awal..tunggu punya tunggu sambil jari jemari ligat menaip sesuatu dgn cik Endun.. Setengah jam kemudian, dipanggil seorang pemuda....sambil2 bejalan ke bilik temuduga..mata tu menjeling2 pekerja yg tengah sibuk membuat keja masing2.. "sibuk nyer opis ini, camne la rupa aku join company nie nanti" Macam biasa si penemuduga tanya soalan2 yang berkaitan.. ah! tak pandai la menipu.. jawab ngan jujur je la... dalam hati.. lantak ler dier nak terima ke tak nak.... dipenghujung seisi.. Si penemuduga: I rasa kan 99% u diterima. saya: Oh ya? so bila boleh start? Si penemuduga: Mid of April? Aik, biar betul? Tersenyum gembira la saya...yay yay aku dapat keja..... tapi kan offic tu nak pindah ke Kuala Baram...nah! camne plak??? hmmmm..... tunggu la ya..camne cerita seterus nya..nak terima ke tak keja tu...? Hari Ahad, stay kat rumah jer......Habiskan masa dengan MEC.... dalam hati sempat jugak berkata, kalau saya pindah tempat keja... makin jarang la saya melihat MEC membesar... "bertuah nya sesiapa yang menjadi ibu sepenuh masa"... nak buat macam mana kan... kena membanting tulang menyara keluarga...susah senang sendiri tanggung... sob sob... Sekarang nie, MEC dah pandai sebut "mamam"..entah dari siapa dier belajar...tak pernah ajar dier secara tegar... tapi yang hairan bila tengok kita org makan jer sebut "mamam".... mungkin kebetulan kot... Terasa amat panjang ahad tu..sebab tak ada benda nak buat...sampai la malam..Zzzzzz......

3 hugs:

YourFriend said...

blessed!xxx

Tiq said...

alahai... hmmm.. sedih juak aku dgr tapi apapun keputusan I got your back my friend. I'm sure you have given a lot of thoughts and consideration kan dgn situasi tok, so I'm sure whatever your decision is, it's for the sake of the family. huggie² for you and encem boy. *huggie²*

Embau said...

Thanks so much frenx..
xoxo..

Post a Comment